consell valencià de cultura
Maria Beneyto o l’escriptura en veu baixa
José María Lozano reivindica la figura de la poeta i novel·lista valenciana

Participants de
El Consell Valencià de Cultura s’ha afegit hui a les activitats que recorden i reivindiquen la figura literària de Maria Beneyto (1920-2011). Una escriptora que no hauria d’haver necessitat que l’AVL la declarara enguany Escriptora de l’Any per a tornar a ser llegida i apreciada.
A la sessió han acudit, entre altres, Miquel Nadal, director general de Cultura de la Generalitat, Marta Ibáñez, regidora de l’Ajuntament de València, i Carme Manuel, presidenta de la Comissió de l’Escriptora de l’Any per part de l’AVL.
L’acte, obert pel president del CVC, José Maria Lozano, ha consistit en una presentació dels participants a càrrec d’Ana Noguera, membre del CVC, i de Rosa María Rodríguez Magda, que ha parlat sobre l’obra i la vida de l’escriptora. Rosa María Rodríguez Magda, filòsofa, escriptora i exmembre del CVC, és ara marmessora de la poesia de Maria Beneyto i l’encarregada de publicar la seua obra inèdita.
Al final, Juan Pablo Zapater, director de Cuadernos 21V de l’editorial Banda Legendaria, Amparo Zacarés, presidenta de l’associació Clásicas y Modernas, Juan Luis Bedins, president de CLAVE, i Elia Saneleuterio, codirectora de l’Antologia de Maria Beneyto, han llegit quatre poemes inèdits d’ella.
José María Lozano ha parlat de la seua lectura de la poesia de Beneyto i de la novel·la Al límit de l’absurd, de la qual s’ha reconegut admirador. I ha remarcat que un dia com el de hui se suma al treball de la institució de consens i de fermesa al servici de la cultura valenciana, que ens correspon i compromet.